Site Rengi

DOLAR 32,4398
EURO 34,7333
ALTIN 2.440,94
BIST 9.926,44
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 25°C
Az Bulutlu
Eskişehir
25°C
Az Bulutlu
Cts 20°C
Paz 20°C
Pts 18°C
Sal 18°C

Anadolu Üniversitesi’nin Projesi TÜBİTAK’tan Kabul Aldı

Anadolu Üniversitesi’nin Projesi TÜBİTAK’tan Kabul Aldı
06.06.2020
A+
A-

Uzaktan eğitim alanında Anadolu Üniversitesi’nin geliştirdiği proje, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından kabul aldı. Koronavirüs salgınıyla beraber dünya genelindeki yaklaşık 1 milyar 600 milyon öğrencinin eğitimi kesintiye uğradı. Birçok ülke, Türkiye’de olduğu gibi eğitimin devamlılığı adına hızla uzaktan eğitim çalışmalarını devreye soktu. Bu süreçte pandemi ile uzun soluklu mücadele adına TÜBİTAK tarafından “Covid-19 ve Toplum: Salgının Sosyal, Beşerî ve Ekonomik Etkileri, Sorunlar ve Çözümler” başlıklı SOBAG 1001 proje çağrısı yapıldı. Uzaktan eğitim alanında çalışmalar yürüten Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aras Bozkurt’un yönetici olarak başvurduğu Yükseköğretimde Eğitsel İçeriklerin Sunumu İçin Dijital İçerik Ekosistemi Gereksinimlerinin Belirlenmesi isimli projesi TÜBİTAK tarafından kabul aldı.

“Eğitsel içerik çeşitliliğini artırırken maliyeti düşürüyor”
Türkiye’nin dijital dönüşüm sürecine ve 2023 eğitim vizyonuna uygun olarak tasarlanan proje ile Türk Yükseköğretim sistemine sürdürülebilir faydaların sağlanması hedefleniyor. Acil uzaktan eğitim tedbirleri kapsamında her zaman kullanılabilir nitelikte bulunan proje, aynı zamanda eğitimde açıklık kavramına uygun özellikler taşıyor. Yaklaşık 8 milyon öğrencisi bulunan yükseköğretim alanında içerik çeşitliliğini artırmak ve maliyeti düşürmek üzerine önemli etkiler yaratabilme potansiyeli taşıyan proje ile mevcut durumda ortaya çıkan erişilebilirlik ve esneklik gibi boyutlardaki aksamaların önüne geçilebiliyor.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.