Site Rengi

DOLAR 32,5465
EURO 34,9405
ALTIN 2.443,63
BIST 9.716,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Eskişehir 25°C
Az Bulutlu
Eskişehir
25°C
Az Bulutlu
Cts 20°C
Paz 20°C
Pts 18°C
Sal 19°C

Genç Zihinler Oyunlarla Öğretiyor

15.08.2019
A+
A-

Eskişehir Melahat Ünügür Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Nahide Yüksel, öğrencileri ile yürüttüğü proje kapsamında, Türkçe dersinin zor olan konularını kendi tasarladıkları oyunlarla eğlenceli hale getiriyor. 
Eylül ayından beri yürütülen çalışmalarda okulun 7. sınıf öğrencilerinin özgün fikirleri, Türkçe dersinin zor konularını daha anlaşılır ve eğlenceli hale getirmek adına birçok farklı projede hayat buldu. Anadil eğitiminin incelik ve özen istediğini dile getiren Türkçe öğretmeni Nahide Yüksel, bireyde kalıcı olmasının son derece önemli olduğunu söyledi. Toplamda 75 proje ürettiklerini sözlerine ekleyen Yüksel, “ 75 projemiz var. 4 farklı 7.sınıf katıldı. Yaklaşık 20-25 öğrencimizle eylül ayından beri yapmış olduğumuz bir çalışmaydı. Projemiz oyun ve oyuncak ile Türkçe öğretmek. Anadil eğitimi incelik ve özen isteyen bir durum. Eğitim ve öğretim süreci zaten böyle ama anadil eğitimi gerçekten her bireyde kalıcı olması gereken bir eğitim. Dolayısıyla biz bu ezberden çıkarak oyun ve oyuncakla eğlenceli hale getirmeye çalıştık. Öğrencilerim öncelikle projeye eylül ayında başladığımda bunun sadece bir proje ödevi olduğunu düşündüler. Sonra biz bunu nasıl geliştirebiliriz diye düşündükçe işin içine aileler ve birlikte beyin fırtınası girince, çalışmalar girince özgün ve olağanüstü projelere dönüştü” şeklinde konuştu. 
“Desteklere ihtiyacımız var” 
Projeleri yerel olmaktan çıkarmak ve gençlerin önlerini açmak adına destek gerektiğini sözlerine ekleyen Nahide Yüksel, “Öğrencilerimle gurur duyuyorum. Teşekkür ediyorum onlara ve velilerine. Umarım önce ulusal sonra uluslararası çalışmalarımız olur. Çünkü gerçekten özgün ve kaliteli işler çıkardık. Biz bunu Türkiye’nin herhangi bir ilinde herhangi bir ortaokulunda yaptık. Çok büyük çapta bir çalışma ile çok büyük yerlere geleceğimizi düşünüyorum. Özel kurum ve kuruluşlardan, milli eğitimden desteklerini bekliyoruz. Çünkü yerel yaptığımız bu projeyi ulusal hale dönüştürmek için elbette kitlesel desteklere ihtiyacımız var” ifadelerini kullandı. 
Projelerin içerisinde yer alan 7. Sınıf öğrencisi Melisa Yurten, “Toplam proje sayımız 75 taneydi. Ben en çok zarf bulmaca oyununu beğendim. Çark-ı mandal oyununu yaptım. Güzeldi, yaparken fazlasıyla eğlendim. Öğretmenimin ve diğer arkadaşlarımın yardımıyla bitirdik” dedi. 
Çok güzel bir proje olduğunu ifade eden öğrenci Ali Karakaya ise projeyi şöyle değerlendirdi: 
“Çok güzel bir proje oldu bu. Eylül ayından beri uğraştığımız bir proje ve bu proje Naide öğretmenimiz sayesinde çok güzel bir şekilde devam ediyor. Gelecek yıllarda da devam edecek. Burada çok büyük bir emek var. Normal projeler gibi değil çok farklı bir şekilde ezberi bozmaya dayalı bir öğretim şekli. Şöyle söyleyeyim, bir kutu düşünün içerisinde sorular var ve biz soruları çekip orada ezbere dayalı bir şekilde değil, konuları bilerek cevaplıyoruz. Ve sonrasında bunu ödülle daha eğlenceli ve amaca bağlı hale getirerek sunuyoruz. Bundan dolayı da çok mutluyum.” 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.