Telekom hizmet sonlandırma zorluklarını değerlendiren Tüketiciyi Destekleme
Derneği(TÜKDES) Danışma Kurulu Üyesi ,Hukukçu ,Akademisyen Prof.Dr.Ömer Adil ATASOY
"Telekom yönetimi mademki; hizmet alımını sonlandırıyorsunuz, bu iyilikten anlamayan, kendine özel
nimetin şükrünü yerine getirmeyen asi müşteri her türlü zorlamaya ve üstüne düşmeyen iş ve külfetlere
katlanmaya layıktır!"Şeklinde düşünmektedir. Dedi.
Danışma Kurulu Üyesi-Akademisyen -Hukukçu Prof.Dr.Ömer Adil ATASOY konuyla ilgili
olarak şu açıklamayı yapmıştır:
Uzun zamandan beri Telekom’un internet ve kablosuz TV hizmetlerinden yararlanıyorum. Bu süre
içinde işletmecilik açısından gözlemlediğim izlenimlerimi ve görüşlerimi sayın okuyucular ile paylaşmak
ihtiyacı duydum.
İlk tespitim şu: Telekom, işletmecilik felsefesini hizmet kullanıcısı ve abonelerinin sayısal
çokluğunu sağlamak üzerine oluşturmuş görünüyor. Akıllı bir işletme yönetimi bakımından müşteri
çokluğunun ve pazar etkinliğinin kar maksimizasyonu bakımından birinci ve önemli bir faktör olduğunu
kabul etmek gerekir.
Kurmuş olduğu teknik alt yapı, çağrı merkezleri ve abonelik birimleri bu amaca yönlendirilmiş
bulunuyor. Çok dakik bir şekilde abonelik işlemleri tamamlanıyor ve Telekom’un nazik teknik elemanları
internet ve Kablosuz TV (Tivibu) yayın hizmetlerinin en kısa zamanda devreye alınması ve çalışır hale
gelmesini sağlıyor.
İş, hizmetlerin devamlılığı, kalitesi ve en önemlisi hizmetlerin sözleşme süresi sonunda isteğe
bağlı olarak sonlandırılmasına geldiği zaman, o sevecen ve gayretli anlayıştan eser kalmıyor. Böyle bir
durumda müşteri olarak kötü bir sicil almış durumdasınız. İşinizin zorlaştırılması ve mümkünse Telekom
hizmet alımının kesilmemesi için her türlü tedbir alınmış durumda. Mesela, birbirine bağlı iki ayrı hizmet
olarak birlikte aldığınız Telekom internet ve kablosuz TV hizmetini sözleşme süresi sonunda yenilemek
istemediniz: Gerekli talep ve kayıt sizin istek ve iradenize uygun olarak yapılmaz. Hizmetlerden hiç
olmazsa birinin devamlılığının sağlanması için sistem kulakları üzerine yatar. Gerekli bilgilendirme,
aydınlatma zamanında yapılmaz.
Siz hizmet alımını iptal ettirdim, sözleşmeyi sonlandırdım diye düşünedurun, faturalama işlemi
ara vermeden devam eder. Bilginiz ve iradeniz dışında ödenmesi talep edilen fatura bilgileri telefonunuza
akmaya başlayınca; diyelim ki “Uyuyan Devi” uyandırdınız! Bu sefer de iptal ettiğiniz ve
yenilemediğiniz “Tip Sözleşmenin” sizin için hazırladığı “Haksız Şartların” acı sonuçlarına katlanmak
zorundasınız.
Hizmetin kuruluşu sırasında kiraladığınız “modem” ve ek tesisatın uygun şekilde sökülüp
ambalajlanarak posta veya elden yetkili “Telekom Bürolarına” imza karşılığı teslim edilmesi külfeti size
aittir. Siz günü gününe çalışan biri misiniz, yaşlı mısınız, bu işten anlar mısınız? Vakit ve nakit
ayırabilecek durumda mısınız “Telekom” sizi düşünmez. “Devin” gözleri o kadar yükseklerdedir ki
ayağının altındaki vatandaşlar bir karınca sürüsüdür. Devin doymayan iştah ve midesine ufak tefek de
olsa yiyecek bir şeyler taşıdığı ölçüde değerleri vardır.
Kuruluş sırasındaki nazik Telekom ekibi görevini yapmıştır. Demonte işi, ne kadar teknik ve
özellikli bir iş olsa da Telekom artık hayatınızda yoktur. Telekom yönetimi mademki; hizmet alımını
sonlandırıyorsunuz, bu iyilikten anlamayan, kendine özel nimetin şükrünü yerine getirmeyen asi müşteri
her türlü zorlamaya ve üstüne düşmeyen iş ve külfetlere katlanmaya layıktır!Şeklinde düşünmektedir.
Bu anlattıklarımız “Büyük Ninelerimizin” ibret dolu masallarından alınmış bir sahne gibi görünse
de Telekom hizmetlerinden yararlanan tüketicilerin şu zamanda maruz kaldığı fiili gerçek durumdur.
Maksadımız kimseye kızmak, darılmak hele hele üzmek hiç değildir. Bu Ülkenin insanlarının
hizmet alımında olduğu kadar, hizmet sunumu ve sonlandırılmasında da layık olduğu saygın ve uygun
davranışı görmesidir.
Hizmeti yerine getiren, hizmetin sonlanmasının sonuçlarına da katlanmalıdır. Onun içindir ki
“Altın kaşıkla sunulan hizmet, demir kepçe ile alınmamalı;
” Sonunda “Tüketici” için bir zorluk, eziyet ve işkence haline gelmemelidir."
TÜKDES;“Telekom altın kaşıkla verdiğini,demir kepçe ile almamalıdır..."
Bunlar da ilginizi çekebilir