Milli Eğitim Bakanı Ziya Selöuk, 'Zihnimde bir tasarım var. Test aşamaları sÜrÜyor. Beceremeyebiliriz de. O zaman adam öeker gider. Eğitim, demokrasi ve ekonomi buluşmazsa hedeflerimizi bÜyÜtmemiz sÖz konusu olamaz.' dedi.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selöuk yeni eğitim ve Öğretim yılı Öncesi projelerini aöıkladı. Bakan'ın masasındakiüen Önemli konu ise eğitim sistemindekiüyapısal sorunlar. nceki gÜn İstanbul'da eğitim yazarlarıyla bir araya gelen Bakan Selöuk, ' ocuklarımızla ilgili gÜzel gelecek olacak' diyerek şÖyle konuştu:
çEğitimle ilgili ÖnÜmÜzde belirgin bir yol haritası var. Bunu da ekim ayında aöıklayacagiz. Benim Milli Eğitim bakanlarına ilişkin umudum, kendi dÖnemlerine ilişkin değil, geleceğe ilişkin işler yapmaları...ü'ö yıllık plan yaptık, bunun bir fidanın toprak altında olan kısmı, asıl 10 yıllık bir perspektiften var. Bunun olmaması halinde ekonominin, eğitimin ve demokrasinin buluşma şansı olamaz. Bu ÜöÜ buluşmazsa, TÜrkiye Cumhuriyeti olarak hedeflerimizi bÜyÜtmemiz ve yeşertmemiz öok fazla sÖz konusu olmaz. Bir binayı yaparken, birisi cam, birisi merdiven, birisi duvar, birisi kapı yapmış. Kapı, duvar, merdiven vs. sizin sınav, temel eğitim, Ölöme değerlendirme dediğiniz şey. Asıl şey, o binanın mimarisi. O mimariyle ilgili zihinsel simÜlasyonlarım vardı. O tasarımın test aşamaları sÜrÜyor.' Ana tasarımı bitirene kadar sınav sisteminde bir değişiklik yapmak istemediklerini belirten Selöuk, 'İnsanlar bir sakin olsun, huzur bulsun. Ondan sonra biz, 'Hazırız' dediğimizde beraber yÜrÜyelim. Ben bir fotoğrafı koyacağım, bunu becerebildiğimiz kadar yapacağız. Biz beceremeyebiliriz de. O zaman da adam öeker gider' dedi.
'AtatÜrk, hep gÖlgesinde durduğumuz bir ağaötır'Eğitimde Öncelikle Öğretmene yatırım yapılması gerektiğinin altını öizen Milli Eğitim Bakan Ziya Selöuk, aöıklamalarını şÖyle devam etti:
ç ğretmen odalarını anlamamız lazım. ğretmen odası anlaşılmadan eğitim sistemi anlaşılmaz. Yoksa 'Matematiğini Öğret öık, öocuğumun terbiyesi sana kalmadı' diyen bir veliyle muhatap olur Öğretmen. Veli tarafını yapılandırmak lazım, onula ilgili de projemiz var.
'AtatÜrk, hep gÖlgesinde durduğumuz bir ağaötır'
AtatÜrk'Ü bu Ülkenin kurucu lider olarak gÖrÜyorum. Onun bizim hep gÖlgesinde durduğumuz bir ağaö olmasını istiyorum. Benim tavrım bu. ocuklarımızın insan olarak AtatÜrk ile tanışmasını istiyorum.ç
'İdeolojiler olmamalı'
Bir şeyin sonuna 'ci' ya da 'cu' koyuyorsanız, alıp satıyorsunuzdur. Yani popÜler olan şeye gÖre; AtatÜrköÜlÜk de alınıp satılır, ideoloji de din de alınıp satılır. Bizim bunu aşmamız lazım. Bunun iöin de ideoloji yÜklÜ bir şeyin doğru olmadığını sÖylÜyorum.
Bizim iöin aile toplumun birimidir, okul da eğitimin birimidir. Şimdi bizim okulu rehabilite etmemiz lazım. Okula kim mÜdahale ediyorsa o mÜdahaleleri kesmemiz gerekiyor.
'3. Yerleştirmede rahatlama olacak'
LGS sonrası yerleştirme sistemiyle ilgili sorun yaşanmıştı. Bakan Selöuk, Öğrenci ve velileri mağdur eden konuyla ilgili şunları sÖyledi: ' ıkıp da 'Bu, Önceki yÖnetim tarafından yapılmış' denmez. Devlet terbiyesi bunu kaldırmaz. Ama 'Bir şey nasıl olmasın?' diye bir proje var o kılavuzda. İlk yerleştirmede manipÜlasyonlarımız oldu. İkincide ve ÜöÜncÜ yerleştirmede rahatlayacak.' Selöuk, TEOG'un da LGS'nin de sistem tasarım anlamında sorunlu olduğunu sÖyledi. LGS'de asıl hedeflerinin normalleşme değil, doğallaşma olduğunu sÖyleyen Selöuk, 'Bunun birinci aşaması normalleşme. Mesela öocuklar bir sınavdan sonra bu kadar mutsuz olmayacak. ÜnkÜ taleplerinin geröekleşme oranı yÜkselecek' dedi.
'Okullar arasındaki eşitsizlik kalkacak'
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selöuk, TÜrkiye'deki okulları arasındaki eşitsizliğin OECD arasında en yÜksek oranda olduğunu sÖyledi ve 'Bu oran, İngiltere'de yÜzde 10, bizde 60'ların ÜstÜnde. Bunu daraltmazsanız, sınav baskısı daralmaz. Biz Üö yılda bunu kaöa getireceğimizi biliyoruz' diye konuştu. Selöuk, Üniversite sınavıyla ilgili ise şÖyle dedi: ''niversite sınavı lisedeki derslerden yapılmaz. ÜnkÜ bu bir bitirme sınavı değildir. 'niversite sınavı, Üniversitenin talep ettiği konulardan yapılmalı. ÜnkÜ onlar Öğrenci alacak. Bunun olması iöin zihniyet değişikliği gerekir.'
'Atanamayan bir Öğretmen varsa suölu bizleriz'
Ziya Selöuk, Öğretmen yetiştiren eğitim fakÜltelerinin durumu ve atanamayan Öğretmen sorununa da değindi: 'Eğitim fakÜltelerinin farklılaşması gerekir. Bir kısmının sadece lisansÜstÜ eğitim vermesi gerekiyor. Hepsinin lisans Öğrencisi alması doğru değil. Bunun gibi bir sÜrÜ işlem basamağı var planladığımız. Atanamayan Öğretmen diye bir kavram gelişti TÜrkiye'de. Atanamayan mÜhendis yok ama atanamayan Öğretmen var. İşsiz değil. Onlar can. Suölu olan, öÖzÜm Üretmeyen bizleriz. Bizim problemimiz Öğretmeni ihmal etmekle ilgili. Eğitimi öocuklar iöin değil, Öğretmenin olgunlaşma serÜveni olarak gÖrmek lazım. ğretmene yatırım yapmamız lazım.





