Eskişehir Organize Sanayi Bölge Müdürlüğünün, Türkiye’ye rol model olan okulu Özel

EOSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde mezuniyet heyecanı yaşandı.

Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nin (EOSB) örnek eğitim projesi olan ve kısa sürede

Türkiye genelinde adından söz ettiren Özel EOSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 2025-

2026 eğitim öğretim yılı mezuniyet törenini büyük bir coşkuyla gerçekleştirdi. 2019 yılında

kurulan ve elde ettiği başarılarla öğrenci ile velilerin gözdesi haline gelen Özel EOSB Mesleki

ve Teknik Anadolu Lisesi, 355 öğrencisini düzenlenen görkemli bir törenle mezun etti.

Öğrencilerin yeni hayatlarına adım attığı mezuniyet töreninde, sevinç, gurur ve duygusal anlar

bir arada yaşandı.

Yaşam Park’taki Eskişehir OSB Çok Amaçlı Kongre ve Toplantı Salonunda düzenlenen törene

Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli, Eskişehir Ticaret Odası Başkanı Metin

Güler, Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, AK Parti İl Başkanı Gürhan

Albayrak, Eskişehir Esnaf ve Sanatkarlar Birliği Başkan Vekili Akın Yüksel, Eskişehir OSB

Başkan Vekili ve Okul Kurucu Temsilcisi Metin Saraç, Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Üyeleri

Yavuz Ayva Mustafa Gönenli, Eskişehir OSB Denetim Kurulu Üyesi Hamit Alper Çelebi, Okul

Müdürü Bülent Seğmen, müdür yardımcıları, okul idarecileri, veliler, öğretmenler ve öğrenciler

katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan törende açılış konuşmasını

yapan Okul Müdürü Bülent Seğmen, dört yıllık emek sürecinin sonunda öğrencilerin bilgi ve

deneyimle donatılarak hayata hazır hale geldiğini vurgulayarak, mezunlara başarı dileklerinde

bulundu.

Erzurumlular Derneğinden Taziye ve Teşekkür
Erzurumlular Derneğinden Taziye ve Teşekkür
İçeriği Görüntüle

Küpeli: "Dört yılda 1076 mezun verdik"

Törende konuşan Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli, Özel EOSB Mesleki

ve Teknik Anadolu Lisesi’nin Eskişehir sanayisinin nitelikli iş gücü ihtiyacını karşılamak

amacıyla büyük bir vizyonla hayata geçirildiğini belirterek, okulun kısa sürede elde ettiği

başarılarla Türkiye’ye örnek bir eğitim modeli haline geldiğini söyledi. Küpeli, 2019 yılında

temelleri atılan okulun bugün dördüncü mezunlarını verdiğini ifade ederek, “Bu yıl 355

öğrencimizi daha mezun etmenin gururunu yaşıyoruz. Böylece dört yılda toplam 1076 mezun

sayısına ulaşmış olduk. Mezunlarımızın büyük bölümü sanayimizde istihdam edilerek üretime

katkı sunuyor. Bu tablo, okulumuzun ne kadar doğru ve güçlü bir proje olduğunun en önemli

göstergesidir” dedi.

Ülkenin geleceğinde önemli roller üstleneceksiniz

Öğrencilere seslenen Küpeli, mezuniyetin bir son değil yeni bir başlangıç olduğunu

vurgulayarak, gençlere hayat boyu öğrenmeye devam etmeleri tavsiyesinde bulundu. Bilimin,

teknolojinin ve üretimin önemine dikkat çeken Küpeli, gençlerin ülkenin geleceğinde önemli

roller üstleneceğine inandığını belirtti. Konuşmasında öğretmenlere ve velilere de teşekkür

eden Küpeli, “Evlatlarımızın yetişmesinde büyük emek veren öğretmenlerimize, okul

yöneticilerimize ve her zaman yanlarında olan ailelerine şükranlarımı sunuyorum. Ayrıca

okulumuzun kuruluşundan bugüne kadar büyük özveriyle görev yapan Okul Kurucu

Temsilcimiz ve Eskişehir OSB Başkan Vekilimiz Sayın Metin Saraç’a, okul müdürümüze,

idarecilerimize ve tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum. Onların gayretleri sayesinde

okulumuz bugün mesleki eğitim alanında örnek gösterilen bir kurum haline gelmiştir” diye

konuştu.

Küpeli, konuşmasının sonunda mezun olan öğrencileri tebrik ederek, “Yolunuz ve bahtınız açık

olsun. Sizlerin başarılarıyla hem Eskişehir’in hem de ülkemizin geleceğinin daha güçlü

olacağına yürekten inanıyorum” ifadelerini kullandı.

Saraç: "Sanayinin geleceğini yetiştiriyoruz"

Eskişehir OSB Başkan Vekili ve Okul Kurucu Temsilcisi Metin Saraç ise yaptığı konuşmada,

Özel EOSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin kuruluşundan bugüne kadar geçen süreçte

elde edilen başarıların kendileri için büyük bir gurur kaynağı olduğunu söyledi.

Mesleki eğitimin ülkenin kalkınmasındaki kritik rolüne dikkat çeken Saraç, okulun yalnızca

öğrencileri mezun eden bir eğitim kurumu değil, aynı zamanda sanayinin ihtiyaç duyduğu

nitelikli insan kaynağını yetiştiren önemli bir merkez haline geldiğini belirtti. Öğrencilerin dört

yıl boyunca hem akademik hem de mesleki anlamda donanımlı bireyler olarak yetiştirildiğini

ifade eden Saraç, mezunların önemli bir bölümünün daha okuldan ayrılmadan iş hayatına adım

attığını vurguladı.

Mezun öğrencilere seslenen Saraç, “Bugün elde ettiğiniz diploma, uzun ve başarılı bir

yolculuğun ilk adımıdır. Kendinize güvenin, öğrenmekten vazgeçmeyin ve her zaman çalışkan

olun. Sizler ülkemizin üretim gücünü daha ileriye taşıyacak gençlersiniz. Bizler sizlerle gurur

duyuyoruz” dedi.