Proje ekibi tarafından konu ile ilgili olarak yapılan bilgilendirici açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Bu yenilikçi uygulama, yaşlı bireylerin günlük yaşamda karşılaştıkları dijital bankacılık işlemlerini güvenli ve etkili şekilde öğrenmelerini amaçlıyor. Geliştirilen VR simülasyonu sayesinde yaşlı bireyler, gerçek bir ATM ekranı karşısındaymış gibi kart takma, şifre girme, para çekme ve bakiye sorgulama gibi işlemleri sanal ortamda deneyimliyor. Uygulama yaşlı kullanıcıların karşılaştığı stres, hata yapma korkusu veya teknolojiye karşı duyduğu kaygının azalmasına önemli katkı sağlıyor. Kullanıcı odaklı olarak tasarlanan bu sanal gerçeklik uygulaması için yaşlı bireylerin dijital dünyaya adım atarken yaşadığı zorluklar birebir gözlemlendi. ATM kullanımına yönelik bu simülasyon, onların kendilerine olan güvenini artırıyor ve günlük yaşamda daha bağımsız hareket etmelerine yardımcı oluyor. Uygulama dijital okuryazarlığı düşük bireyler için somut bir destek sunarken, yaşlılara yönelik finansal işlemlerdeki bağımlılığı azaltmayı ve dijital topluma katılımı teşvik etmeyi hedefliyor. Aynı zamanda, benzer teknolojilerin e-devlet, hastane randevusu ve mobil uygulama kullanımına da uyarlanabileceği vurgulanıyor. Simülasyonlar, proje kapsamında yer alan yaşlı bireylerin geri bildirimleriyle sürekli olarak iyileştiriliyor. Üniversite-sanayi iş birliği kapsamında gerçekleştirilen bu uygulama ile İnosens firması (inosens.com.tr) ile birlikte uygulamanın farklı bölgelerde yaygınlaştırılması ve yerel yönetimlerin yaşlı destek hizmetlerine entegre edilmesi planlanıyor."




